Sunday, April 4, 2010

Berubah lebih baik

Salam. Aku teringat untuk memulakan minat belog kembali tapi tatao mana mau mulakan.
Mamaku adalah seorang mama yang paling sibuk di waktu sabtu ahad.
Aku cuba untuk membantu mama sebagai pembantu peribadi mama, namun itu tidak mencukupi. Mama tak kisah tapi kadang2 macam tak tau mana nak bantu.
Mama kan 24 hours mama. Mama belajar UIA. Mama still bole cope what she likes!


Mama masak, aku makan. Mama drive aku sit sebelah mama drive.
Mama beli paper, aku tolong bacakan paper.
Mama yu're the best. There's nothing I can pay your greatful sacrifisation and only my true love and menurut kata mama ku yang hebat.


"Bila nak belanja mama lagi belum tau"

Ok. ada satu hadis aku nak cuba share kat entry ini.

Tajuk : Cantik Dan Anggun
Hadith :
katanya: “Rasulullah SAW menentukan waktu kepada kami tentang menggunting kumis, mengerat kuku, mencabut bulu ketiak dan mencukur ari-ari supaya jangan dibiarkan lebih dari empat puluh hari.”
Dari Anas bin Malik,
(Muslim)

Nak cantik jugak kita kena selalu senyum. Membantu dengan ikhlas kita perlu senyum selalu. Mama, "Tgk Dayah ni, selalu senyum kat mama kalo masak kan" :P

Ps/ Manusia akan berubah kalao kita cuba untuk mengubahnya arah kebaikan. Senyum selalu, dapat beramal perkara baik ok~

3 comments:

yusuf mujahidin ™ said...

nice sharing

aduka said...

wuuuuu.. anak mak!
=P

/Dayah/Hid/Nurul/ said...

ghouse: welcome :)
latip: mmg ai anak amma :P

Pages