Monday, May 24, 2010

kutuk-kutuk

"Kawan sejati ialah orang yang mencintaimu meskipun telah mengenalmu dengan sebenar-benarnya iaitu baik dan burukmu."


bersih kan niat hati skit tengok video ni jap. tengah suka tengok ukulele, guitar asal dari hawai :)

Entry beremotional.

jangan cuba jaga hati kawan sangat.

kadang-kadang sakit hati bila dah lama berkawan lebih akan menyakitkan hati bila dia perasan dia terbest dari sudut pencapaian akademik. akademik saje ke menjadi pengukur satu kejayaan. Aku ada masalah betul hari Ahad agaknya.

Apa dah jadi bila kita berkawan sejak dari sekolah rendah lepas tu ttiba ajak pegi reunion. Dia ingat kemaruk sangat la ramai yang berminat pi reunion ramai -ramai. aku dah amik pengajaran reunion dari sekolah rendah lepas, if ada reunion yang tak ada kepastian kalo mau jadi organizer jangan ambil risiko untuk menjaga hati perasaan sahabat. Aku termakan hati lagi pada sahabat lama ini.


Perkara ni dah lama terbuku kot, aku takut dendam membara je. takbaik kan. tsk tsk betul. pengajaranje. takde duit buat cara takde modal. kalo nak refresh balik reunion lepas aku pegi book for sume reunion tuk 10 orang student tapi 7orang tak datang. macam tak percaya aku tukang bayar sume cost yang tak hadir. malas cerita balik. tercerita pulak.
pengajaran. kalo dah cerita basi, pura-pura nak merapatkan silaturrahim sahabat, jangan cuba cari pasal jadi orang baik hati. pegi kejam hati saja lain kali dengan dia.


Tetiba terpikir poem ayat ini
Takut mati, jadi takyah la hidup----------> Kata2 kejam!
Takut susah, jadi jangan harap nak rasa senang.
Takut sakit, jadi toksah nak pk pasal sihat.
Takut derita, jadi jangan nak bermimpi bahagia.

Katalah saya ni budak umo 6 tahun, yang baru pandai merasa.
Bila saya rasa pahit tergigit bijik cempedak,
terusnya saya akan dapat membezakan manisnya isi cempedak tu.
Saya dapat paham rasa manis tu dari rasa pahit.

kawan aku tu pure xbersalah bila aku dah bayar akibat tuk reunion tu. ko ingat aku akan lupa sume. forgive but never forget. tak mahu aku rapat-rapat kawan sekolah

Hari tu dapat mesej facebook lagi pasal reunion sekolah lama & kukini Tak mahu lagi melibatkan diri ke sana. Cukup hebat tamparannya aku bayar guna duit praktikal aku dalam 2 ratus lebih.


Ye bodohnya aku bila membelanjakan duit ke arah perkara yang tak bermanfaat. tak sihat langsung. Apa je kutukan hari tu pasal spent duit tuk orang tak datang tu sebab aku jugak. Aku miscaluculate sapa target member pegi reunion.

Lepas je kejadian reunion, dapat plak nasihat baik dari sorang member dia kata
" cuba ko bayangkan ada orang lagi teruk kena tipu dari kao ni takat berapa ratus sahja ", bila dah kata je camtu aku terjawab dlm hati " peduli apa je, duit jgaaak "


aku sedar aku tak cantik macam yuna, tak ada bakat macam yuna, atau terhebat untuk dibanggakan macam yuna. Apa yang pasti jangan cuba jaga perasaan kawan sangat. pentingkan diri sendiri dulu mana yang patut.

tiba-tiba hati macam panas je hari ni bila kena tegur, muka dah banyak jerawat. makcik gemuk kutuk pedas kat aku, "dayah banyak jerawat dah sekarang eh, jangan nanti kang takde sapa nak suka kat dayah"

selamba je jawab " dayah memang tak cantik pon takpe ". Dalam hati membuak sakit hati je kat mak cik gemuk tu. mak cik tu gemuk skang dah kurus, ingat cantik sangat ke

tidak ada kaitan dalam entry pasal jerawat kes mak cik tu, pastu kes aku pegi fitting rum, mak aku cakap belakang kat salesgirl kata aku ni tak ada gaya, kalo ada peminat nanti cemana tah. peminat yang ku agak tu boyfriend lahh.



entry emotional betul. agaknya period. sakit hati memikirkan kisah lama. biol je kutuk ini, nt ku padam entry ni kut.


bye
nasihat:tak salah nak kawan dgn sape,cuma elok carilah kwn yg dapat menolong kita dunia dan akhirat

6 comments:

cikgadis konfiuss said...

aduhhhh sakitnya itu
huhu sabar kak dayah
kita jangan kawan org yg jahat2 mcm tu lg k?
huhu

*oke sori komen agak budak2.. ni cubaan memujuk drpd budak umo 20 tp masih x matang2

huhu

Azrai Ahmad Zamri said...

salam ziarah..
hmM..buat baik berpada2, buat jahat jangan sekali..mmG sakit hati la kalu cam tu..rasanya jaga hati sendiri lebih penting k0t

Boneka Tak Sakit Self-ProClaim CasaNova said...

poning kepala aku baca kejap pasal renunio kejap pasal org kutuk ko banyak jerawat xde gaya!

tib2 lak ko xleh fokus mcm aku lak hahahah :))

apa2 pown sim0pati akju dgr ko kena vbayarkan kos bdk2 yg xdtg.. dah tu semua buat xslh je kanm mangkuk je..

Nurul_HaWa♥ said...

same goes wth me....
sakit hati ble kawan baik dh xnak mengaku yg kte nie kawan die...
sob sob...

/Dayah//Nurul/ said...

cik gadis : thanks. komen yang baik ku hargai. suka je komen yg mmbantu diri tuk lebih positif kan :)

azrai: jaga diri sendri sebaik mungkin :)

boneka: emosi tak stabil. time kasehh

hawa: dah. xnak kawan suda. tetek sbla. ups. erm, kawan berpada2

ERSHAD said...

ha ha ha... ciannyer dia..
x elok berdendam

Pages