Thursday, May 20, 2010

ADA duit senang nak bayar denda, impaknya sapa yang tahu

Bung Mokhtar dah masuk paper.
Selamat Hari Khamis. BUKAN sengaja untuk aku meluahkan kenyataan yang berbau perasaan dengki atau benci. Kisah Bung Mokhtar didenda atau penjara dalam paper Utusan. NENGOK je dalam paper macam tak ada perasaan malu ke bebbb.


tengah tunggu rayuan muka try kool ke

SELESAI mahkamah gambar bahgia. I alredy married everyone~

Mungkin ye zizie;Zizie Izette A. Samad tu memang lawa putih melepaknya, dah jadi bini encik Bung, TAPI harapan encik Bung tu nak kawen lagi jangan lupa berpada-pada. kahwin mintak kebenaran dulu ya pak. BARU aku terperasan, kadang-kadang skandel ini yang terkeluar dari paparan kancah media TV ke PAPER keluar desas-desus memang tak ada silap kalo benda tak bertepuk sebelah tangan takkan bunyi. Memang betul terjadi serta-merta kalo dalam diam-diam ubi berisi.

merepek je bebelku, cuba ingat kes Ustaz Akhil ngan Waheeda, kes Mimiey ngan Norman khalwat tu bakal kawen agaknyaLAHH. mimiey tu err baya aku ke betul tah. napa bapak orang pulak dia tackle kan. Tak tahu nak cerita.



Keratan ayat UTUSAN
"keputusan Hakim Syarie, Wan Mahyuddin Wan Muhammad yang menjatuhkan hukuman penjara sebulan terhadap Ahli Parlimen Kinabatangan, Datuk Bung Moktar Radin.

Dengan keputusan itu, Bung Moktar menjadi ahli Parlimen pertama di negara ini yang dihukum penjara atas kesalahan berpoligami tanpa kebenaran mahkamah."

Dengan keputusan itu bayarlah denda kot

Isteri keduanya, pelakon Zizie Izette yang duduk di sebelah Bung Moktar, kelihatan terkejut dan terus memandang ke arah suaminya sebaik mendengar keputusan itu.

Bung Moktar atau nama sebenarnya, Moktar Radin, 51, juga didenda RM1,000 atau penjara sebulan kerana bersubahat dengan Zizie untuk berpoligami tanpa kebenaran.



kisah Bung Mokhtar orang politik kat Kinabatangan, ahli parlimen yang pernah di gelar big foot, tak tahu lah nama femes sebaliknya. Harap-harap denda kawen tanpa permit itu dah ada pengajaran tu memang lahh ada pengajarannya ye.

baca-baca awal tu mula ngan hukuman penjara, tapi ada atau pulak lepas dorang buat rayuan akhirnya denda bayaran terus disebabkan bersubahat dengan Zizie untuk berpoligami tanpa kebenaran. Orang yang subahat ada lagi Datuk Ahmad Shahazmi, 42, dan Samzy Fuzette, 34; adik mereka, Shaheizy Sam, 28; rakan seperjuangan Bung Moktar iaitu Sahari Ahmad, 54, dan Titing Putang, 56, termasuk bininya kena lahh bayar kan demi bini tersayang tuk ZIZIE.

Malas ke takut nak mintak kebenaran kawen lagi satu. Tepuk diri tanya iman.

Bye. Banyak duit tanggung sume beribu-ribu. napa tak mahal lagi bayaran denda dikenakan~



Dayah kena saman tak tampal lesen L belumm bayar. Bingung, nanti ai beli lesen siap kang tampal terus depan-depan kepala motor OK. pengajaran. jgn lupa bayar-bayar saman. sapa lahh nak bayar DENDA :"(

11 comments:

Boneka Tak Sakit Self-ProClaim CasaNova said...

lol aku xtau perkembangan terkini langsung huhuhu

zizei tu pelakon! buat2 terkejut tu dia belakon kut!

aduka said...

kesian..
saheizy sam pn kne saman?
aiseh..

LoKMaNHaKiMKaMaRuDiN said...

hahaha,,,

intro nye panjang...

bawah sekali cita die pn kene saman,,hekhek,,,

alaa plakon skank,,,x kesah xensem ke baek ke...yg penteng ade duet..

hakhak,,

xyah bayar de saman tu,,

dulu wa kene saman 2007,,habes balaja 2009,,,baru wa bayar,,,

gune kabel ar,,hakhak

/Dayah//Nurul/ said...

boneka: kena tau isu semasa dah. nanti kata xupdet plak :D

/Dayah//Nurul/ said...

latip: kenala saman dah subahat kawen senyap2. kenala tanggung kan. jgn lupa, jgn lawen tanpa permit~

/Dayah//Nurul/ said...

lokman: ohh ye la. ada kaitan entry ni ngan diri, kena saman huhhu. penting duit tuk bayar saman kalo xcukup duit ni. susah hati. byr saman ngan kabel cemana eh>?

aduka said...

huish.. mne leh buat gitu..
ikut law syariah la kan..
=)

Anonymous said...

Cik Nurul,

Zaman nabi takde benda ni sumer, kenapa nak dia adakan "mintak kebenaran" etc?

Dalam Al-Quran tak cukup dan lengkap ker?

kalu dia berzina tu ok la, kene tangkap malu, ni dia nikah dgn cara HALAL dlm Islam.

Mana tau satu hari nanti Cik Nurul yg jelita ni plak TERPOLIGAMI dgn saya?

jgn memain, tak baik kutuk org tau...

Anonymous said...

Cik Nurul,

Zaman nabi takde benda ni sumer, kenapa nak dia adakan "mintak kebenaran" etc?

Dalam Al-Quran tak cukup dan lengkap ker?

kalu dia berzina tu ok la, kene tangkap malu, ni dia nikah dgn cara HALAL dlm Islam.

Mana tau satu hari nanti Cik Nurul yg jelita ni plak TERPOLIGAMI dgn saya?

jgn memain, tak baik kutuk org tau...

LoKMaNHaKiMKaMaRuDiN said...

Salam,,,saya bayar guna kabel tu maknanya PakCik sy keje polis trafik,,ada pangkat ckit ar,,

kalo x sy da kene blacklist,,,,

tu la mksd nye...awk try la carik kengkawan kawasan awk yg bapak or mak die keje plis trafik,,

senang ckit..

/Dayah//Nurul/ said...

unanymous: sapakah. bukan main. sekarang ada undang-undang baik. bukan gurauan cuma hakikat tak suka tengok orang yang takut berdepan nak kawen lg satu. doa moga jauh dari apa yg awk komen

lokman: fahham da. thanks

Pages