Saturday, August 7, 2010

The MDR dan makan-makan


Salam.

lama tak berentri. tak tahu kenapa tak berbelog.

ok jap, mari kita renungkan sebabnya aku hilang berbelog:

-aku malas menaip

-aku melayan assignment (hasil assignment baru 15%) iaitu

a) ass research method
b) ass management OB, its Organizational behavior
c) ass system and connectivity

d) project progeress GP, ialah group project

e) ass economy

f) kerja rumah database
g) kerja rumah english

*kerja rumah sikit dah done hantar and cek, assignment yg belum ku sentuh dan masih mahu dimanjakan setakat ini ialah sistem, dan ekonomi.
nanti buat lahh
dan hasil sebab itu

-aku tak ada mode
HAHA!
oke tolak tepi sebentar ass. its assignment, i promise myself i'll do it :)


The MDR
MDR gambar atas tu first time masa main rounders. MDR itu main dengan rakyat. Ahad yang lepas memang kenangan terhebat. The MDR means Main dengan rakyat, every one time for a month kami akan turun di dataran merdeka dan menyertai permainan yang diadakan oleh kawan-kawan MDR. game yang telah dimainkan hari ahad lepas pada 1hb August 2010 ialah rounders. Saya peminat rounders MDR. agaknya.

facebook. just search = main dengan rakyat
LAST time ada games konda kundi yang MDR handle,tapi i tak turun join plak. kadang-kadang ada masalah teknikal sebab tak ke MDR, macam takde cuaca cerah. itu lah if cuaca hujan, games are cancelled. kadang-kadang motif aku turun MDR enjoy nak jumpa kawan baik aku jugak. Umairah, she 's my good friend. Plus we can beriadah kat dataran tu ngan MDR, cool. bukan selalu kan. sekali sebulan around 5pm until 7pm. Ahad-dataran merdeka.

Umai
awak baik.

sebab umai ada aku pon keluar makan bersama kat midvelley sebelum games ngan The MDR. before games kami plan makan kat Midvalley. around 1lebih aku kluar rumah pegi teruskan perjalanan skit2.
mid tu bukan selalu pergi, sesat pon sama-sama kat Mid time carik parking kereta

nah peta mid tuk kenangan.
Makan kat the gardens level 2 :)
Umai siapa. umai memang sporting, best, cool, steady, awesome friend, hopefully friends forever. Dia yang kenalkan aku games MDR. secara tak langsung, hubungan persahabatan kami semakin erat-erat. i lerbiu umai. "eyt nanti belanja GCB mcd". upps. err, aku masih berhajat nak makan tapi tak makan-makan MCD tu lagik. kempunan kang. haha, abaikan.


cecece. cerita pasal makan pulak. dan makan-makan kat mana. terkejut dengan pertama kali di jemput makan oleh abang' Hafiz Chan. Beliau sangat baik, pemurah, hensem, sporting, memang baik hati aww sebabnya ikhlas berbelanja dengan kami kat Midvalley. impian hafiz chan ini nak kawen lisa surihani. dan semoga berjaya ke gelanggang imam muda tahun depan. sebenarnya dia dah belanja ni memang rasa durian runtuh la sangat. saya menang motor. syukur keh3. sedara mara aku pon tak ada lagi nak belanja aku. lagi pun dia yang offer, makan2 dan terus ke MDR. tak sangka lahh sangat.

Part makan-makan tu memoriabel. hafiz chan the best :)

sapa nak belanja dapat pahala kan.


bakal imam muda hafiz chan. lupalahh nak mintak autograph :'(

Tapi bila difikirkan balik, harapnya hafiz chan tu dah belanja makan italianesee Midvalley, dia memang ikhlas berbelanja. takut pulak saya kalau termakan budi.

Hafiz chan cool. kad birthday only sempat kami sampaikan.

Happy belated bro. Good to know you. "boleh blanja mkn lagix"
:)
games tak sempat main sampai habis,gambar tu waktu hafiz chan yang ditemu ramah oleh ahli MDR. Masa game MDR ari tu tak sempat nak mintak bergambar ramai-ramai,sebabnya abang hot polis datang dan suruh kosongkan dataran merdeka. Mereka ada function kat dataran.mmm memanglah kacau daun polis datang tak bagi kami main sampai habis kat dataran.
jam 613 pm bye kawan MDR.

Aku dengan sweet nak kenyit mata dengan abang polis, pls3 bagilah peluang nak main kat dataran jap. ini kan awam. Oke menipu.

aku just ter kata,
"ncik, lagi satu jam nak main bolex "


Polis makin ramai datang dan akhirnya telah menghalau kami bermain tenang kat dataran. bersurai takpe jumpa lagi

Hopefully nex month MDR akan boleh jumpa lagi :)
MDR RAYA


aku kongsi kad birthday hafiz chan with umai, dan sempat beli buku novel Twilight eclipse, balik happy. tak tengok pon movie twilight, its ok



Bye

7 comments:

zezebel said...

Hahahahaaha....
kan dah kena kacau polis main kat dataran tapi imam muda tu hensem lar.

dayah said...

zezebel- tq sbb jujur, rugi lah tak mintak autograph hafiz chan :)

hans said...

hahahahaha
hafiz chan
nih muka aku jumpa hari tu
kehkehkehekhe

P/S : Review Novel/Buku : Naskhah Natrah Karya Fatini Yaacob Wajib Dibeli Dan Dibaca!

Aduka said...

oh.. maen permaenan rakyat ek..

noorafzan.blogspot.com said...

wah2..
nak jadi imam muda musim kedia eh hafiz tuh..
good luck la to him..

awak buatle entry..
saya nak baca..

Hafiz Chan said...

The last MDR was organized on 1st August 2010, which, coincidently marked 50years of ISA in Malaysia. Pada hari itu juga, Vigil sempena ISA dibuat di seluruh negara, dan tempat utama adalah di padang di depan amcorp mall. Vigil tu pukul 8pm


MDR pukul 5-7pm di Dataran Merdeka...


Polis pada 1 Ogos tu, berkawal di 'hotspot' e.g. Dataran Merdeka, untuk mengelakkan orang ramai membuat bantahan aman terhadap ISA. Pukul 6pm polis start halau orang.


What I want to say is, nothing wrong for us the average Alis, Abus, Sitis, SweeLims, Muthus etc etc to utilise any public places...


Cumanya haritu kebetulan ada Vigil 50 tahun ISA...


Btw Dayah & Umai TQ for the card, balik tu budak2 ni mandikan tepung gandum pulak, wakakaka.

Lain kali main rounders lagi :)

dayah said...

hans- haha ya

latip- jom la men skali

kak afzan- tunggu nex year bole :) imam muda lagi next year

hafiz chan- wawww, thank you for the info. le stat function time8 ke,encik polis sume dengki.

takpela ada rezki main la lagi.
thank you v much belanja mkn italian food. best mkn.
kena tepung la ke, ngapa tak elak :D

Pages