Monday, August 9, 2010

Pagi yang pelik

hi.
ahad the balik kampong moment. nek, nanti first day raya tak balik kampong. chill. T__T
amik gambar skit

kucing tinggal dalam rumah. nakal kang nanti belasah mandikan korang.
suka tonyoh kucing ngan syampoo mandi, wangi kah3.

Salam.


Sihat? Sihat sokmo. semalam baru balik dari kampung, balik rumah terus masuk bilik pegi berangan kejap sambil makan mee mamak kat meja makan yang bungkus. Aku berangan, yeah a dreamers wannabe, sat bila bole jumpa yuna, bila bole bahgia kan my parents, bila nak ada kereta, bila nak kerja, bila nak kerja. banyak kali dah fikir bab kerja.


masa aku kat kampung, Nenek bertanyakan bab kerja. Ehem, nurul masih sekolah lagi kan, ari tu dah kerja sekejap. skang belajar lagi ke. err, aku jawab ye sekolah? dak student kolej je nek. tadek benda precious nak share kat sesapa apa yang ada. nak mantapkan diri sendri lagi je. Nenek tanya lagi. Belajar sepenuh masa ke, tanak buat part time student. Belajar sambil kerja. Kerja, tanya diri lagi. Dimana ada kemahuan, di situ ada jalan highway, err aku tak jawab apa-apa. Otak aku asyik fikir apa yang nenek kata, Sabarlahh

Benda ni dah lama terfikir kat kepala otak aku. Aku bukan budak extraordinary and brilliant student dekan sume tu. I am in a learning process. Aku penah jugak fikir nak kerja sambil kerja, jadik tutor ke nanny ke. tapi semuanya gara-gara hangat tahi ayam. Aku tak suka kerja separuh2. aku kena fokus dulu. kang semua jadik tunggang tebalik sapa susahh. Nanti aku fikirkan balik sambil bbuat assignment tak siap-siap lagi nih. I am worried about my assignment.

Pagi yang pelik.

Aku bangun pagi dan mama ada kat sebelah ngan henset samsung baru dikejutnya aku. dia tanya aku, tukar kan caller ringtone. aisey ma, tidur nak bangun jam 630 tapi digerakkan aku time 6am. napa tak gerakkan tahajjud terus. Memang tidur dengan mak dan kucing semenjak abah aku outstation. Aku bangun terus cek kan henset adjust tuk kepuasan mama tersayang. Aku fikir balik kalau dah kerja mesti ada duit, mesti bole beli henset baru, baju baru, scooter baru, semuanya baru-baru. err nak makan pagi pon still fikir lagi kata-kata nenek. memang aura nenek aku tu satu penampar hebat kat aku kot.

masalah pagi derrr
















Aku nak amik cawan sat minum air, kucing aku kencing kat situ time aku nak amik cawan. jeritan pagi memang aku yang punya kena kat sume orang. demmm mmm jaga korang. grr, meoooooooow
aku malas pegi kelas 9pagi. dan diingat tanak padamkan entry sebelum ini. biar ok :)

3 comments:

Unknown said...

salam perkenalan dari akak...belajar rajin-rajin yer..semuga berjaya mencapai cita-cita..

wah voguelah nenek kamu...pakai sekup blink-blink

Aduka said...

haaa dayah..
jgn malas2 eeeeaa...!
babab kang..
=P

dayah said...

kak ina kl- sedang cuba belajar yg terbaik, doakan ya :)

latip- oke cikgu latip, ok2. no babap2, i smack yu down. keh3

Pages