Saturday, October 9, 2010

saya nampak, awak pon nampak, tapi tak buat apa pon.

sakit hati.

terasa dipinggirkan sangat-sangat.
sangat- sangat tak guna lahh mata mata yang tgk aku jatuh motor, dah nampak aku jatuh ingat lakonan ke. oke sori emotional, aku yg salah, aku tak baca doa drive kenderaan time kluar ruma.



"kakak oke ke", aku "oke", muram gila muka aku tgh nk angkat motor kan, abang kereta kancil tadi tanya aku pastu belah.
kena langgar lari tadi. langgar moto ngan budak sekolah. tak perasan la moto ke scooter, tapi moto budak laki. aku tak rempit-rempit ok. aku plan pegi keluar bawak motor nk beli ikan gapi ngan makanan ikan kat taman kosas, ampang. bencik. sekali terpelanting file ngan 2 ekor ikan gapi dari bakul motor sebb aku dah jatuh.
lutut luka skit, brek motor patah..nnt la repair besok.

ingat kan nak guna kereta time keluar tadi , mmg banyak kereta. nak naik moto kena langgar pulak. dosa aku kahhh.

scene kena langgar motor
preng3x. weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeyh pang, budak tu yg jerit. aku selamba badak tengah masam. jatuh. bangunla sendiri angkat motor. angkat ikan gapi baru belik tadi. cek handle brek belah kanan patah. brapa ringgit nak betulkan brek ni eh.

aku msg epah sedara cumel aku, bole buat report ke kalo langgar sama langgar. dia explain bole report tapi lesen motor aku kang cemna plak. tanak report2 senyap je dulu. lesen aku dah P kereta motor tapi nak report kat encik polis tu nak ke di layan.epah nak grad ahad depan. graduan engineering kan. tahniah Epah nak konvo kat picc putrajaya, i miss you. epah kena eksiden kereta ngan kereta sebelum puasa lepas. dia dah sihat and pulih syukurlah kann dah bole nk sambung kerja balik la nanti kan lepas konvo.


oke bye, hati2 bawak kenderaan. jatuh motor sekali bukannya jatuh ke hujung dunia ~

Ps- ingat nak buat ganti rugi cedera kaki dlam mimpi. tadi aku terbaca pasal insurans motor skit. abaikan jea, sakit sikit nt okela tu, berapa charge nak repair brek motor ni agknya

7 comments:

Aduka said...

alhamdulillah..mjur lah luka kecik n patah brek je..kalu patah tgn kaki?x ke naya tu..tuhan lindungi dayah..

Asfan Ash said...

ish. x tanye ke budak tu ok ke x

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

yang penting awak selamat..nanti saya marahkan kereta dan jalan tersebut

dayah said...

latip- terima kasih sebb ingtkn dayah....

ARC- sy kena langgar lari. budak tu dah jln terus mn sempat nk tny

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o- betul :) tlongla belikn keter kanvil satu, erk

Amni said...

hoho.. amni dah biskan banyak duit untuk kereta bulan ni....

dayah said...

amni- kereta pon tadek bajet lagi, duit moto pon sume mintk kat mak~ haihhhhhhh

Stacy Morley said...

Awesome blog you hhave here

Pages