Friday, October 8, 2010

Interview

Salam. aku punya picturela bwh tu tak tipu, hari ni terkena interview muka pon macam innocent je jwb, gambar tgh syiok sendri, malas nengok assignment sat g buat.




ea. aku rasa macam kena bahan hari ni tapi takpe.
aku temankan mama pegi rawatan bekam kat tmn Melawati.
Sesiapa yang nak try bekam boleh kemari kat tempat ni:

-Tuan Kedai: Haji Ibrahim

-No. tepon: 03- 41077827

- Untuk perempuan :Isteri ustaz Haji Ibrahim, panggilan Ummu, yang akan lakukan bekam ni

-Untuk lelaki: anak lelaki ustaz ni atau Ustaz tu sendiri yang akan buat.

-Nama Kedai: Lupalah, tapi kedai ni jual kitab, buku, tudung, ubat2an dan mcm2 lagi. kat dalam kedai nilah bilik rawatan bekam (3 bilik; lelaki dan perempuan berasingan dilakukan).

-Lokasi: Taman Melawati. Kedai ni bersebelahan pusat perubatan KOHILAL yang menghadap Medan selera Tmn. Melawati. Bangunan ni belakang Maybank Taman Melawati.

(pak cik tu target customer ahli bekam)
Ustaz- adik ni anak ke, nk bekam sekali ke, tunggu jap

aku- anak, teman mak je

(mak aku masuk dlm bilik aku kena duk luar plak)
Ustaz- belajar ke kerja

aku- belajar lagi :)

Ustaz- belajar apa sijil, ijazah?

aku- belajar IT, degree ijazah eap

Ustaz- IT tu apa

aku- Teknologi maklumat kat internet , cth gitu bisnes dlm alam maya internet bole, simpan data and handle computer, hardware, software ngan jadik ahli orng2 teknikal lah camtu ,agak2 dia faham laa tu.

aku tgh belek buku dara. com magazine (harap dia tak soal bnyak ah sebab aku ngan dia je kat luar, mak aku tgh bekam dlm bilik)

Ustaz- ada berapa adik beradik, adik last laki ke pompuan

aku- 3beradik, adik las laki2 belajar kat skolah st. john, saya sorang pompuan

Ustaz- pakwe ada

aku- tengah geleng kepala takde (senyum kambing)

Ustaz- tipo~ pakwe adax

aku- geleng2 tak paham ke hahhh (tadek la pak cik)

Ustaz- pakwe ada ke tak

aku- tak (geleng2)

Ustaz- nak ada pakwe tak apa, tapi kena kuat iman.

aku- senyum fahammmmmmmmmmmm sgt. sy tak penah ada pakwe, ntah, har3x.

Ustaz- dlm dunia zmn skang mcm2 bole jadi, bila kita nak carik pasangan hidup cari yg baik imannya. "Perempuan yg baik utk lelaki yg baik, dan lelaki yg baik utk perempuan yg baik"

aku- betul3x, pdahal tgh fikir knapa la dia ckp isu ni, aku nyampuk laa tuka subject, pak cik dah berapa lama ngan kedai ni

Ustaz- dah lebih 20 thn, umur awk brpa

aku- umur 22, agknya thn 86' kedai bekam ni dah wujud.

Ustaz- betulla tu, seblum ni pak cik org PAS, politiks pastu bukak kedai bekam sekali ngan bahan agama senang

aku- ohhhh ok (patutla bnyak dia soal aku tadi, ada gaya polis jgak)

*tak tahan tu dia soal aku benda yg sama, pastu dikatanya aku tipooo

pastu ada customer lain dtg nk bekam, kami bersurai :)

aku cerita kat mama. dia kata memang camtu pak cik banyak cakap, org tua, kita kenalah hormati org tua kan


kalo prasan kan

*error math. aku pegi kata thn 86 if dlm 20thn kedai bekam der wujudd. pdhal. 1990 lah kan. har3, pak cik kena tipu tak sengaja hihhi. dah marilah kita nak ngadap buku jom jom jom.


bye

5 comments:

Chaon Cornerz said...

pegi ngadap buku tue.. jangan banyak main2.. hehhe..

dayah said...

orait abg cha'on :)

Bro Framestone said...

sian pakcik tue he..23x

Regard,
BroFramestone Blog
@ Sudi-sudikan melawati BroFramestone In D' House

noorafzan.blogspot.com said...

pakcik tu pun tak hingat bila dia bukak kedai.

Anonymous said...

Ustaz- dah lebih 20 thn, umur awk brpa

btol la tu. mane ade kene tpu. uhu.

Pages