Thursday, June 17, 2010

pergi mengaji

ini surat layan taime grade 5 at Khartoum american school , Sudan
entri saya mengaji tapi teringat lagi kenangan lampau dulu hahh kelakar.
kembali entri 123
Mengaji al quran dapat menerangkan hati seseorang belajar dan berjaya membuang dosa-dosa kecil lampau kamu. saya pergi mengaji around 10.30 kat rumah anti norisah, balik dalam jam 12.30pm. Ingatkan sejam tapi disebabkan ada member baru nak ngaji time saya yang nak ngaji tu terpaksa plak berkongsi masa waktu tu habisla bersama ngaji 2jam. Member baru ngaji saya namanya kakak linda. suaranya merdu ngan mengaji nya memang mendayu2. Ala-ala bole masuk tilawah al-Quran punya pertandingan.
Saya suka dengar dia mengaji tapi biasala belajar lagi, belajar kena betulkan mengaji bertajwid baru dapat pahala ngan berkat. sama-sama perbaiki kelemahan masing2.

Oke. tak biasa berbahsa saya. Kembali bahsa biasa.

Aku dah ponteng kelas mengaji semalam, Mungkin balasan tu lama sikit ngaji. Sepatutnya sejam jadi 2jam. Semalam keluar pon dengan Umai birthday. Lama-lama mengaji dapat pahala.
lagi pun dayah sudah mau khatam Al Quran. Takpe :) Enjoy skit semlm.


Ps/ Mama agak jeles sikit sebabnya aku bakal khatam lagi awal dari nya. takpe, yang penting ilmu Al quran ni bukan penting sapa cepat habis, ilmu penting , berjaya mendapat ilmu dunia akhirat berguna sampai bila-bila yang kita ambil adalah ilmu agama.

2 comments:

Boneka Tak Sakit said...

oh bagus yer megaji.. :)

/Dayah//Nurul/ said...

kan daapat pahala daus :)

Pages