Wednesday, December 22, 2010

jauh di mata dekat di hati

malas nak letak tajuk entri sebenar.



ikan belida sekor kat rumah mati sebab , sebab bekas akuarium pecah petang tadi.
ikan belida tu macam ada instinct hebat sebab mama dah sebut banyak kali nak bagi orang yang betul-betul sayangkan ikan. aku sayang ikan la. tapi biasanya malas sikit nak beli mkanan tiap minggu cari kat kedai haiwan. ikan belida ni makin lama makin membesar, dia makan ikan kecik ngan udang kecik. aku lupa yang ikan belida ini tak boleh letak guna ngan air paip. so aku letakla air paip nak test, tasangka plak bekas akuarium pecah pastu ikan kecik belida tu mati sekor. ikan belida tu kena letak air masak sepatutnya, tadekla dia marah sampai pecahkan akuarium tu.
minta maaf salah saya. aku sempat baca Al fatihah buat pemergian ikan tu tadi



gambar ikan belida, pinjam kat wikipedia.
nama belida di panggil sebb itu ikan akuarium.

minta maaf ikan belida kicik, kamu mati sebab aku yang jahat.
aku redha dan ampun maaf harap perkara ini tak berlaku lagi,mak ikan tu ada lagi.

pemergian mu akan sentiasa ku ingat sampai bebila.


aku- "ma, dayah boleh tanam kan ikan belida ni kat tanahx"
mama- "tak yah la, meh mama buang dlam longkang"
aku- minta maaf ikan, minta maaf mama :'(

walau takde kat dalam akuarium pecah tu nt beli akuarium baru. jauh di mata akan sentiasa di ingat. jauh dimata dekat dihati. dear bak, aku juga rindu kamu disini kadang-kadang. abah aku tak jadik balik malaysia awl bulan 3. tanak cite pjg, hopefully abah aku sihat-sihat selalu. i miss you bak

Ps- tak sengaja benda ni dah berlaku, besok-besok kita try carik bekas akuarium baru. sekarang ikan tu tepaksa dok dlm besen besar warna merah temporary

6 comments:

nub said...

slalu p mancing ikan belida kat kolam kolej..hahak

aishah said...

inalillah...

hans said...

memang badan ikan tu macam tu ker?

P/S : Bertenang! Tarik Nafas! Sikit Jer Nih! Sakit Sikit Jer Bila Kena Cucuk Nih!

ayulunera said...

alahai...ciannye....susah jugak ea nak jage ikan ni....

faradyna said...

alololo...ciannye~

/Dayah//Nurul/ said...

nub- hobi nub ea?

cah- tq

hans- mmg lembik camtu

ayulunera- ye. dgn penuh kasih syg spatutnya dilayan

faradyna- takpe, mesti ade hikmahnya kan

Pages