Sunday, May 29, 2011

Tindik-tindik hidung


teringat hari tu masa aku temankan mama pegi ronda pegi bangsar, pegi balik, jalan-jalan jap, nampak sorang perempuan ni bergaya pelik sikit. tak tahula mungkin nak attract orang ramai "tgklah saya"...

sebenarnya dia tindik kat hidung,
kenapa la dia tak tindik kat telinga lagi elok biar lubang dia xsumbat ke,
kenapa la dia tindik kat hidung pastu tayang kan kat orang ramai,
aku penah soal kat diri sendiri, apa kah cantik sangat kaaa -.-"

hukumnya macam haram kan, MEMANG haram, kalau laki-laki pulak tindik gitu burukla -.-"


akan menyebabkn penyakit infeksi dan lumpuh ok
tapi kalo gambar macam mak cik ni mmg la parah ye kan

kaum wanita kutia ni xcomel kan

Apakah hukumnya saya bertindik di hidung? Saya masih menutup aurat dan saya bertindik di hidung sekadar suka-suka?
Mimi, KLumpur

Jawapan: Tetapi jika untuk dipamerkan di hadapan khalayak ramai, maka jelas hukumnya haram. Wallahu A'lam.
  • Bagi sesetengah wanita di Arab bertindik di hidung adalah untuk mempercantikan diri.
  • Jika tujuan menindik tersebut untuk dipersembahkan kepada suaminya maka hukumnya boleh (harus).

No comments:

Pages