Monday, May 16, 2011

Selamat Hari guru

Assalamualaikum and hi :)

sy ucapkan selamat menyambut hari guru satu Malaysia sempena hari guru ni, terima kasih sebb banyak mengajar kpd sume guru dan pendidik.
Jasamu amat dihargai dgn pengorbanan mu mmg tinggi dan xternilai, klau xde guru mungkin sume org xtahu betapa comelnya sy dahulu kala. HAHA. Xpenah bercinta la masa kecik sampai skang ni haaa. tatahu la, klau kecik dulu kita suka men tiang-tiang pastu men polis entry, pastu bahan kawan2 ko suka dia kan, bla bla bla, dulu la. kelakar bila ingat balik !


ni masa darjah 4, gambar passport,
dhulu sy seorang yg teramat pemalu


masa sekolah rendah sampai aku kat sekolah menengah dulu mmg baik dan sopan sgt, xsempat buat dajal nak perangai2 nakal dkt sekolah. so takdekla memori pahit.
cume tula memori teruk yang aku xbole terima sampai skarang sbb dapat keputusan SPM yg tak memberangsangkan, aku xdpt masuk satu universiti pon :(

mungkin ada hikmah sebaliknya aku tak dapat masuk Universiti :')
masa masuk PLKN kat Kelantan, aku dapat offer sekolah STPM, aku masuk sekejap tu tapi xberani nak teruskan perjuangan nk bertarung sesi persekolahan lower under form6 sastera. asik fikir nak pulun jwb exam sume SUSSSSSSSAH, belum cuba belum tahu kan. Aku xberani, buat STPM studen ni teruskan perjuangan belajar sampai larat jgn persiakan cikgu dpn mata boleh membantu lg, tu la jgn di pandang rendah dgn sijil tu kalau dpt lagi tinggi daripada sijil diploma kata cikgu-cikgu.

tp lastly aku decide keluar sekolah form 6 amik diploma kat Kolej. Kolej Poly-Tech MARA kat Bangi aku study business management tempat aku kenal ramai kawan-kawan, cari pengalaman, xsempat cari calon boyfriend. dan sempat berkenalan dgn lecturer.
masa kenal lecturer ada yang perangai garang ni kita takut, so buat la homewrk,
kalau lecturer tu rileks je, dpt homewrk je terus simpan je homewrk tu, lambatla buat homewrk, sampai xbuat.

Masa diploma dulu tu, lecturer Nurosielawati, dia ngajar english, dia penah mengamuk kat satu kelas dgn koyakkan attendant klas sbb hampir satu klas kami tak buat homework dia, aku buat oke, tp stgh jalan :P

last-last kami jumpa in person say sorry and do your homewrk properly.Maafkan kami and tu la xleh lupa, jgn menmain kat kelas kalau nak pandai kena slalu bertanya, jgn malu2, kata aku kat diri sendiri ~

Happy teachers day and thanks for your all sacrification of patient teaching student.


favourite teacher aku sume nya teacher ngajar english, suka tgk teacher english ngajar, sbb dorang best, and good.


Ps- Happy teachers day buat mama sbb dia cikgu tadika dulu :)

9 comments:

alin said...

selamat hari guru.. :)

SYAFIQAHSALEH said...

selamat hari guru gak :)

econpolics said...

dayah??? ko???

bhahahahaahhaa,,,,,,guleng2 aku tgk gamba ko time kecik,,,hikhik,,

selamat hari guru weh

dayah said...

LoKMaNHaKiMKaMaRuDiN- apakah, hehe

SYAFIQAHSALEH- tq same to everyone

✿....rossa alina....✿- hepi alwys too

anumuchan said...

selamat hari guru jugak..tp belated dh ni..heeee

Rollo De Pedicula said...

hahahaha
ketawa aku tgok gambo tu
ekekeke

Filem Nur Kasih The Movie Tidak Akan Ditayangkan Di Mana - Mana Siaran Berbayar : Satu Langkah Yang Bijak

Unknown said...

selamat hari guru!ingt teacher english dlu, dah berumur still pakai kasut tumit tinggi doh!

Anonymous said...

rugila takde pengalaman jahat ni..ahaa..masa kecik-kecik buat kes mcmni, takpe. mudah dimaafkan. kalau dah besar, susah laa.... :D

man yusoef said...

sungguh innocent sekali gmbr ko..HAHAHA...ok tak pe..kecik2 kan..biasa la tu..huhu

Pages