Saturday, June 25, 2011

IM Hassan & IM Nazrul

Assalamualaikum!

cepat je tengok rancangan Imam Muda 2011 nak habis. Finalis ke peringkat Imam muda semuanya hebat-hebat belaka.Jangkaan aku IM Hassan dan IM Fakhrul ke final,

Rupanya salah. Tahniah pada final Imam muda 2011, kalau yang tak ke final pon mereka sememangnya bagus dan di mohon teruskan berjasa dapat berbakti kepada negara kita. jihad islam. Tahniah final sebenar ini: IM Hassan & IM Nazrul. MasyaAllah, kagumnya saya bila tengok ulangan kat astro oasis tadi, dilihat mereka berhujah menyampaikan pesanan dan nasihat. ada potongan ayat quran lagi dihafal, tenang je bila tengok.

Kesemua IM sangat berbakat dan hensem dan beriman dan ada pakej, yang penting tu ilmu dan kebijaksanaan yang berguna tu dapat dikongsi kepada semua masyarakat kan.

Masa mula episod IM tu tak la saya tengok sangat tapi, bila dah episod tajuk ( lelaki tu )orang tukar jantina, pengurusan jenazah, dan macam-macam lagi, memang tengok sebab minat pastu seronok belajar ilmu yang kita xtahu pastu jadi tahu. elok la tengok banyak kali pon takpe bila masa free. tapi jangan lalai la sudah..

Jangkaan saya harap-harap IM Hasan, dia lah pemenang Imam Muda 2011, single lagi tu, pensyarah UIA. Finalis pertama, pilihan saya ! comel kan pilihan saya, hehe. Moga yang terbaik dapat dilakukan minggu terakhir nanti. kalau tak menang pon dia tetap pilihan IM terbaik :)

Info Finalis pertama : IM Hasan Adli Yahya, (26) BUJANG ! bestnya kalau dapat kawan macam IM Hasan, orang beriman dan soleh, bolehla calon lelaki idaman-ku, hik3 :)

IM Hasan,

Seorang Pensyarah di Kolej Islam Antarabangsa dan merupakan Imam sambilan di Surau al-Iman, Kemensah Height, Gombak Selangor dan merupakan Ustaz al-Quran di sekitar kawasan Lembah Kelang. Berpengalaman luas dalam bidang taranum dan merupakan salah seorang peserta akhir Akademi Al-Quran musim ke-empat. Pernah menganggotai sebuah kumpulan nasyid pada seketika dahulu. Dilahirkan di Sungai Wangi, Ayer Tawar, Perak pada 17 Februari 1985 dan merupakan anak kelapan daripada 9 beradik. Memulakan pendidikan awal di Sekolah Rendah Sungai Wangi dan seterusnya melanjutkan pelajaran di peingkat menengah di Sekolah Menengah Agama Izzuddin Shah, Ipoh Perak.(info fb)

sejuk mata memandang tengok muka-muka peserta IM

kalau bertemu IM saya nak mintak sign please,

dan boleh la cuba bercakap sikit sebanyak pasal agama.

sebenarnya ada info kalau ada masalah agama boleh gak berbincang dengan peserta IM,

kita boleh dapatkan daripada talian salamfone


Finalis 2: IM Nazrul Izwan Zolkiflee

IM Nazrul asalnya orang Segamat, Johor, seorang guru besar, dah KAHWIN, google la info IM peserta imam muda, :) sudah berkeluarga bersama 2 orang anak, seorang isteri nama nya hidayah jugakkkk, tapi bukan saya la. Semoga yang terbaik berjaya jadi suami IM idaman-ku eh, silap.

semoga berjaya dinobatkan IM Imam Muda 2011

Ps1- rasanya nak susun link sebelah kanan biar kemas, buang yang xpatut, tolong

Ps- TERapdet entry, sbb malas pastu bateri laptop baru belum beli..eh malas jugak adoyai, minta maaf blog !

Pages