Saturday, February 20, 2010

"entry ini untuk contest weekend @ sheffield"

"http://joegrimjow.blogspot.com/2010/02/contest-weekend-sheffield.html
hasti_ir10
saya
cuba menanamkan minat terbaik untuk masuk contest blog ncik joegrimjow buat pertama kali mencuba. Xsalah mencuba mana yang termampu ye. kisah true love story. Harap tak salah. Saje try
(sila izinkan saya bercerita dengan style penulisan sy. thanks and harap maaf kalao ada kekurangan) ^_^

Memang betul cintakan pada dunia terlalu banyak perkara mau di ceritakan, cintakan akhirat hanya pada Allah yang satu.

Berbalik cinta true love.
Generalnya
Kata orang, Takde maknanya kalau hidup tak de perasaan.
Secara normal dan jujurnya, aku tak perfect nak judge true love ini. Firstly,aku hanya berpendapat kita boleh tunjukkan kasih sayang dengan cara dan perbuatan kita untuk sayang kan ia tapi tak boleh dikira sebanyak mana nilai kasih sayang. Penting nya hidup ngan ada perassaan tu boleh dilihat contoh terdekat yang aku faham antara mak ngan abah. Currently,Aku tengok gaya mama ngan Bak berkomunikasi ngan YM je bila mereka melepaskan kerinduan yang bertapa dalam hati. Bila aku nak nyebok skodeng mama YM tu chatting ngan Bak then mama kata "jangan baca, personal". oke, please respect their privacy even what CRAZY things they will do. Bak kerja jauh di Yemen and its a big sacrifisation but he still care for our family. Al maklum kita akan selalul berYM bila kita ada cinta jarak jauh relationship. cinta jarak jauh tu bukan pada couples sahja tapi a famili connection dan ukhuwwah bersama.Entahla bila boleh ku agak Bak nak balik Malaysia. Dengar nya bulan puasa. Oh aku sudah terasa rindu dan sayang pada Bak.

Biasanya cinta jarak jauh tu jauh atau dekat bukan persoalan nyer,yg paling penting dalam setiap perhubungan mesti ada
1)kejujuran
2)saling percaya-mempercayai,
3)keikhlasan

Oke, sebenarnya cinta hadir tanpa kita sedar. Cinta antara Mama ngan Bak bermula sewaktu mereka mula berkerja bersama dahulu di Puspati dan kini di tukar nama Institut Penyelidikan Teknologi Nuklear Malaysia (MINT),Bangi. Mama ku hanya pekerja biasa di ofis sebagai operator. Bak dahulunya agak dikenali orang ramai sebagai pegawai yang kerja nya tertumpu di bidang ahli geofizik.

Satu hari, abahku meminta bantuan mama untuk menyampaikan pesanan kepada kekasihnya melalui pesanan panggilan sebagai operator. Dengan secara tak sengaja mama membantu menyampaikan pesanan yang abahku ingin berikan kepada kekasih nya. " cik MARYAM encik Jamal pesan, jumpa makan pukul 12 kat Kedai Bistro Bangi " kemudian jawapan yang diberi kan hampa pada abahku bila beliau mengetahui cik maryam sibuk. Abahku pulang dari Kedai makan keseorangan dan tertumpu kepada mama , kemudian dia mengalihkan perbualan kepada mama. Mama buat biasa. Sudah lali dengan perangai ragam pekerja di ofis untuk berbual dan melayan kerenah kawan kawan.

Akhirnya satu perbualan menarik yang di luahkan oleh bapaku kepada mama untuk makan bersama. Mama terkejut dan bertanya "nanti cik Maryam tak marah ke?" Bapaku menjawab dia kawan sepejabat biasa.
Rupanya perkara tu dah basi. Abah mengambil keputusan untuk meneruskan hubungan bersama Mama.
Mama semakin rapat untuk mengenali abahku.
Akhirnya mereka mula untuk menerima seadanya. Bermula dengan sesi pertunangan dan kemudian ke hari perkahwinan. Alhamdulillah bahagia bersama dan mengurniakan 3cahaya mata.


Kata orang, sinta eh cinta ni tak boleh di nilai. Cerita kisah cinta mama dengan Bak tahun ni akan jadi ulang tahun ke 25. Aku harap Kami sekeluarga, Mama & Abah sentiasa sayang menyayang bersama selama2.

Aku mengaku kita cintakan orang yang berada di sekeliling kita sebagai kawan, families, sedara, makwe dan pakwe tu hal lain2. Aku tak pernah bercinta. Belum lagi wujud kekasih hati. Tak tipu, mungkin belum tiba masanya. Ok,Sebenarnya nak sampaikan semua orang itulah..Cinta ini Buta. Jangan leka dengan cinta yang melalaikan dan cukup dengan cinta sekadarnya. Cinta kan Allah yang satu adalah satu nikmat yang setiap hamba wajib ingatkan.
Conclusion. Semua orang berhak untuk bercinta di atas landasan yang benar.



Kata orang, manusia berhak mencintai dan dicintai.
Aku ceritakan sedikit kisah cinta abang Along aku, dia sayangkan kekasih hati nya. Oke, obviously cinta mereka menyerlah setelah beberapa kali famili dia dan famili kami bertemu di beberapa majlis keramaian seperti kenduri kendara makan-makan bersama. Aku tumpang gembira dengan hati abangku kepada si kekasih hatinya. Ini kes young loving people bila mereka bercinta mereka akan mengambil berat antara satu sama yang lain. Apa lagi plpanning lepas dah loving. Aku doakan arapnya loving hingga ke hari perkahwinan kita doakan yang terbaik. Manusia hanya merancang, ALLAH tentukan segalanya.


End
sori tak pandai buat jalan cerita just based on experience knowledge power je.

Ps/ I did google PTD; peg tadbir diplomatik. Thanks for the chance to enter this contest. May the best wins. mungkin tak berjaya takpe tapi berani cuba

5 comments:

dayah said...

http://joegrimjow.blogspot.com/2010/02/contest-weekend-sheffield.html

dayah said...

#linkshttp://joegrimjow.blogspot.com/2010/02/contest-weekend-sheffield.html

#links

zulaikhaablah said...

copy paste jer ayat ni kt n3(jgn copy yg kt bwh, copy kt blog joe). rsenye die link terus ke contest tu.

entry ini untuk contest weekend @ sheffield

joegrimjow said...

hoho
kagum dengan semangat nak linkkan tu
huhu
xpe
kes terkecuali ni sebab xtau camne nak link
heee
ku terima je
bile ada masa, ku buat tutorial camne nak link

thx ya

dayah said...

joe: bila ada masa pls help me learn tht tutorial, real thanks. sori tapandai bab2 link ntah. blj lagi la

ika: serius tak tau step by step psl link. dah try tp tapandai.

thanks guys

Pages