Tuesday, January 26, 2010

teroknya buta motor. Part motor

currently ai am using the motorcycles to facilitates my own journey.
journey to heaven. berangan doh.


ni gambaran motor yang aku jaga. sebenarnya moto bak.
bak kerja kat oversea kat Yamen, and i am responsible to get a good care for my ownself. eh silap. jaga property barang kat rumahla.
jap


saya penat. oh perassan ke layout dah berubah ikut isu semasa. sebenarnya nak tukar mode belog. today mode sangat worst part bawak motor.
bukannya tak pandai bawak motor just tak ada ilmu motor.
aku diberi peluang untuk belajar menunggang motor, tak di sangka pulak isi kandungan untuk unsur motor yang aku tak pernah explore baru nak belajar hari ni.
sila alert.
jika ada sesiapa yang gelakkan orang itu kerana tindakannya yang tidak berperangai manusia yang beradab sopan, anda di nasihatkan untuk tidak mendekati orang yang sedemikian.

Nak dijadikan cerita sebenarnya, aku balik naik motor but firstly naik train lagi, LAGI? dari Pandan Jaya stop kat Ampang then park motor di bawah jambatan. Minyak motor dah habis E. aku malas isi minyak.
Akhirnya merajinkan diri ke Petronas Jalan Memanda,yang tepi Max value Ampang lepas balik kolej taime 6.06pm..... nah kerana mu Petronas. Iklan petronas tertepek kat belog aku ari ni.


first taime isi minyak motor, selalu tgk abah yang isi minyak.
aku tak reti isi minyak. malu.
pegi isi minyak bila nampak kat penutup minyak tertulis oil.
di situ tertulis oil yang aku xsedar sebenarnya tu tempat air. tu la, taime orang ngajar motor part sini sana tanak tengok kan dah kena

mampos!
sekali abang bangla petronas tolong (sebenarnya tak fhm slang bangla beliau bercakap, tapi dia tergelak2 tengok aku salah isi minyak kat tempat tu, tapi di tolon jugak)
alhamdulillah takde apa apa masalah. aku takut je ttiba meletup motor tu.


elok elok je bawak motor pelan2. aku terbayangkan kalo ada banyak motor macam ni.
aku ni tak expert macam perempit jalanan, tapi ala kadar penunggang motosikal lesen L. L lembu. bukan ar. lemah. still learning about the class motorcycle. kelas moto pon tak habis belajar, camana nak pandai. amik kao. membebel sendirian


sambung cite jap
selain abang bangla yg macha, yang macam nak tak nak tolong tu, ada pulak abang petronas 2 orang yang offer diri tengokkan kondisi motor aku.
gua respek ar abang pump petronas (tetiba plak kua ayat rempit ni ntah).
sebenarnya malu weh. aku test motor menunggang selamba nasib baik oke. balik2 cek sidemirror moto tercabut. hampeh.
lain kali belajar motor elok elok, nanti takde la buta motor.


ps/ bila tah nak ada kereta! aku nak beli scooter dulu agaknya kalo dah mampu simpan duit cukup2 baru try kereta for real sendrian berhad

No comments:

Pages