Friday, July 1, 2011

tak payah nak berkira hari sangat

Assalamualaikum ! hi :)

Cepatnya masa berlalu. Mula-mula aku tengok time dekat enset bangun pukul 640 subuh, pastu tengok katil balik tidur mengguling jap, sebab sedap je tidur balik, pastu alarm enset balik bangun around pukul 7pagi pastu tengok balik jam kali kedua dah pukul 2petang. Bukannya aku tidur sampai bangun pukul 2ar. Argh, banyak lagi kerja tak siap, mengeluh betul kau ni kan, kalau otak asik fikir nak siap kerja-kerja sekolah tu, sampai bila tak akan siap melainkan kau BUAT kerja ! Sorry caps lock. Peringatan pada diri sendiri, aku ada enam hari lagi untuk kembali ke kolej. Bukannya sekolah. OKAY. last semester for yourself. kemon come on HIDAYAH !!! Ya Allah, rajinkan aku untuk melakukan setiap perkara dan amalan yang befaedah. Bijakkan pemikiran aku di kalangan orang beriman, dan pertemukan aku lelaki yang beriman selalu..amin

Effort please, do your effort, rajinkan diri bukak buku and report assignment lagi. prototype system yang aku tengah buat ni pon tengah berserabut. baru aja sketch layout kat kertas, nanti kita design lah dan aku xpasti lagi prototype kedai bunga tu akan berfunction atau tak. Sekian.


dimana ada jalan disitu xada highway, jangan kau cuba cari alasan untuk semua kerja yang tak siap. Kolej aku bukak hari khamis ni, so better siapla kan fyp report tu, FYP itu final year project, yang mana project ini PENTING ! minta maaf ada caps lock ngan tanda seru lagi. Ada laa seorang akak ni tanya kan aku pagi tadi lepas abis kelas ngaji, "bila nak mula sekolah balik", SEKOLAH? Kolej biasa panggil sekolah je. so, jangan tengok hari, sebaiknya teruskan kerja SEKOLAH sampai kerja selesai. Jangan kira hari kalau di tengok kerja makin bertimbun kalau kau tak habis menaip. Sekian.


Favourite aku, Imam muda Hasan

Jangan lupa tengok final Imam muda malam hari jumaat pukul9. Tugasan dalam episod akhir ialah peserta diminta untuk pulang ke kampung sendiri dan mengendalikan satu program selama 5 hari untuk dinilai dari segi idea dan juga dibantu oleh lapan bekas peserta Imam Muda musim ke-2 yang tersingkir sebelum ini
hadiah-hadiah tu lumayan, Aku xsabar nak tengok pemenang Imam Muda !

Hadiah pemenang pertama, menarik keseluruhan bernilai RM350 000. Hadiah yang menanti pemenang bakal juara IM2 2011 ialah wang tunai berjumlah RM30 000, sebuah kereta tajaan Proton Edar, tajaan penuh biasiswa (platinum) di Universiti Antarabangsa Al-Madinah selama empat tahun, pakej menunaikan Haji dan Umrah, sijil dan trofi serta hadiah sampingan yang lain.

Naib juara IM2 akan menerima hadiah wang tunai RM20000, tajaan penuh biasiswa(emas) di Universiti Antarabangsa Al-Madinah, pakej menunaikan Umrah, pakej perabot, sijil dan trofi dan hadiah sampingan berupa telefon bimbit, Macbook Apple, Ipad Apple.

finalis dia Imam muda Hasan (favourite aku), & Imam muda Nazrul berhujah malam ni, rajin-rahjin belek la http://hai-kal.blogspot.com/2011/06/final-imam-muda-musim-kedua-2011-episod.html

Read more: http://hai-kal.blogspot.com/2011/06/final-imam-muda-musim-kedua-2011-episod.html#ixzz1QpfrL7zn


Ps-buat kerja sekolah ! Harap Imam muda Hasan menang, Moga yang terbaik berjaya lah :)

6 comments:

Anisa Hang Tuah said...

yay,,,suka imam muda juga.
:)

Anonymous said...

tq cik Hidayah..go IM Hassan..hehe

Rosmarieza said...

suke imam muda hassan jugak!;)

Solihin Zubir said...

30,000 ja? juara maharajalawak smpai 350,000.. haishhh..

apa2 pun, tahniah kpd juara, imam muda hassan.. =)

ZIPPO MILLER said...

1) Malas akan terjadi bile kite syok tido..elakkan makan-makanan yang banyak lemak..contoh nasik kot hehe..makan buah n sayur2 banyak2..

2) oo..Zippo dulu imam2 mude musim dulu ade dtg kat tempat kerje Zippo...kat rumah org2 tue kat seremban n9...

Dulu la skung ni ngah best layan semenjak tgk diorg kene uruskan jenazah tu

dayah said...

annisa- baguslah

haikal- no problem, but sbenanya thanks to you encik haikal

dark rose & SZ- tahniah imam muda hasan !

ZIPPO MILLER- TQ mengingt kan saya tips utk rajin selalu

Pages