Wednesday, July 14, 2010

Drama Duyung Aridinata

Salam.

Tetiba rajin nak apdet cerita apa yang mcam best aku tengok gelak-gelak depan tibi. Drama Duyung Aridinata bersiaran pada 12 Julai 2010, setiap hari Isnin hingga Khamis dan seperti biasa pada pukul 4.30 petang di Slot Lagenda TV3 bagi menggantikan drama Dendam Orang Minyak.

Baru nak melayan jugak cerita Dendam Orang minyak sampai abis, tengok2 dah ada cerita baru. Oke takpelahhh. Drama duyung ini sangat unik sebenarnya. Banyak mengimbau kenangan masa silam aku masa kecik waw, hahhha. Memang aku gila kartun Mermaid, kartun comel tengok mr crab, littel mermaid and so on. Tapi bila bab drama Melayu mermaidnya putera lakonan utama yang diberi peluang pada Zack - Xfactor cam lain macam lahh weyhh. serius aku rasa macam ada je strange feeling dan ada je yang tak kena. Tapi satu cubaan drama yang berani buat aku tak berenti gelak-gelak sendirian depan tibi woi.

-kena ada translate bahsa, terkebil2 lahh nak pandai bahsa raja
-bab air ikan duyung tu sumenya kabur mabur, saja je tanak bagi penonton tengok lebih :D
-nama istana empayar Insangrumpair rasa macam tak glamer
-napa tak biarkan mermaid puteri jadi lakonan utama. erk


Nak tahu sinopsis drama ini.
Sinopsis Duyung Aridinata Di Slot Lagenda TV3
Kisah bermula dengan Raja Singrattdinata yang amat murka apabila putera tunggalnya, Putera Aridinata enggan berkahwin dengan Puteri Antartinka lalu diusir dari Empayar Insangrumpair. Justeru kerana terlalu kecewa dengan tindakan ayahandanya, Putera Aridinata bersama kawan rapatnya, Kurita yang juga seekor sotong berjumpa dengan dukun Mek Melusa yang terkenal dengan kemampuan saktinya di Empayar Insangrumpair.

Atas nasihat Dukun Mek Melusa, Putera Aridinata dinasihat meninggalkan Empayar Insangrumpair untuk mencuba nasib di darat. Mek Melusa juga akhirnya dapat memenuhi hasrat Putera Aridinata dengan memberikannya sepasang kaki. Namun, ia tetap bersyarat kerana ada pantang larang yang perlu dipatuhi.


ok.
Lakonan yang di lakonkan oleh Zack X-Factor sebagai Putera Aridinata, Natasha Hudson sebagai Puteri Antartinka dan Fasha Sandha sebagai Cleo. ADA je pelakon mantap rupanya. Antara pelakon lain yang terlibat dalam menjayakan drama tersebut adalah Tony Eusoff, Rozie Rashid, Maria Farida, Jasmin Hamid, Eizlan Yusoff dan Zain Saidin. Babb FASHA PANDA nak kua lam tibi drama ni aku memang menunggu sangatlahh. Fasha tu i hate you. errm, sengaja melepaskan emosi. Fasha silalah berlakon, aku akan terus gelak depan tibi mengimbas cerita mermaid kartun masa aku darjah 2 kot :D

layan jer aaaaaaaaaaaa :)


putera puteri duyung berdua yuu


Fasha panda the mermaid


Oke . kartun ini lagi best masa zaman lampau bila ingat, nak tengok dpn tibi mata xkelip2.
Kartun hari Ahad masa zaman kanak-kanak.
aku memang gila tibi dulu ngan skang :D


bye


Ps/ Itu saja bebel. entry event gb tu laaa nanti je

7 comments:

Cahaya Yang Riang Gembira said...

Ouh.. Fasha sanda pun mermaid ke.. Ngat manusia.. Huhu.. Cite ni memang lawak.. Esp ayah si hero tu, Tony Eusoff.. Adehh.. Insang jiwa laa, insang fikiran laa, insang tubuh.. Ekeke..

Mohd Fakhrurazi Jamaludin said...

Apsal mermaid Malaysia tak tutup pki kulit kerang jer?Hahaha

Hazzy Ishak said...

tak tengok pun.teheheee. walaupun hazzy rasa drama ni lain konsep dari drama2 yg biasa kita tgk. bosan dah tgk datuk2 tan sri gitu.

Latest Entry Hazzy,
Predators - bukan calang² pemangsa,
Gathering Geng Blogger 2010 Meriah dan Berinformasi
Despicable Me-It's so fluffy, I'm gonna die!

dayah said...

dr farhana- ntah kna tengoklahh dulu

Mohd Fakhrurazi Jamaludin- haha, aurat!

Hazzy Ishak- takpe hazzy, layan je :D

yusuf mujahidin ™ said...

hahaha...
tk berpeluang tgk cite ni lg..

Pusher Aries said...

duyng memang cntx..hehehe

dayah said...

ghouse- tgk2 pat ahaa

pusher- cantik2 :D

Pages