Thursday, August 11, 2011

Sekitar stesen Ampang

Adala satu hari tu aku jadi mata-mata kat stesen Ampang. Disebabkan hujan, aku malas nak keluarkan kunci motor yang aku parking kan kat stesen ampang situ. Aku tunggu hujan reda sikit, baru aku gerak balik rumah karang. sambil tengok macam-macam perangai orang ada. 

image

Contoh peta, pergi kolej dari Ampang – Pandan jaya

First scene kau buat aku terkejut ada teksi yang ter-accident sikit, sebab hujan, makin ramai orang kluar dari train cari teksi nak cepat balik rumah, nanti boleh siap makanan nak berbuka, nak balik cepat boleh rehat. so teksi banyak beratur berderet weh. Aku tak faham la kalau ada teksi yang drive kereta tak beradab sangat. Ada yang nak paksa orang naik teksi dia. Ada yang macam stress sambil merokok dalam teksi dia. Tapi, ada satu teksi orangnya melayu bengang bila sorang driver india tu potong barisan. so dia langgar sikit belakang teksi kereta wira dia, desyum. aku menjerit wooooooooooooooooo. amik lagi ah nak amik barisan dia. Aku jerit macam bola masuk gol. Terkejut kot dekat depan mata aku bila teksi tu mengamuk kat teksi india tu, dia klua kereta cek teksi dia sikit je dia langgar. Teksi india tu nampak teksi melayu tu sengaja buat camtu sebab dia curik customer dengan line dia. xberani nak tuntut ganti rugi teksi dia tercedera, Lain kali jangan bergaduh ye, nak gaduh pergi padang-lah

image contoh gambar teksi dan pemandunya, contohler

2nd scene, aku tertengok pemakaian sorang perempuan ni, amboi akak, baju nya le comel terdedah kat depan, memang nak bagi pahala aku jugak berkurangan kot, aku bukan nya nak sangat tengok badan aurat dia, tapi dah dia lari kat depan mata aku sebab hujan dia lari lah nak masuk tempat yang safe dari basah. rasanya semua lelaki kat train tu tengok dada dada akak tu yang mengagumkan. bukan ke seeloknya lah pakai baju yang beradab la sikit,kan bulan puasa, akak tu melayu macam orang puasa ye, aku boleh cam.

3rd scene, aku gerak kan punggung seat menunggu teksi jugak, tanak duduk lama kat laluan kluar train, aku tengok seat motor aku basah, baju kurung aku pon basah duduk dekat seat. Aku tengok motor lain pon basah jugak.,kan bagus kalau kau letak kain lap awal-awal dalam moto, apalah susah sangat nak ingat. Hujan dah redha sikit dari lebat tadi baru aku balik. okbai

Ps- nak kereta, amin

11 comments:

Unknown said...

Aww sian dayah motor basah. But pemandu2 teksi tu tak boleh bla langsung! haish. & akak tu kompem dah tolak pahala ramai orang yang tengah berpuasa tu! ><

Encik Psychopath said...

beli kereta potong jom.

hanaahmad said...

ini adalah entry bebel. hehe. last sekali short sekali. sbr dayah, kat dunia ni manusia ada macam2 ragam kan.

hamzah ian said...

haha.. rilek2.


nah kete sebijik

Hafiz Hafizol said...

Mcm2 ragam manusia yer., ampang2. Haha

dayah said...

Ain- tambah dosa sy cerita banyak kan

Encik psycho- awak belikan untuk saya dulu, jom kita race nt

hana- sekali sekala nak bebel chill-lah hihi, kau sengaja xbagi aku chance kan :P aku akan kurang kan bebel la nanti

amzah- mana? huhu

hafiz-biasa la tu kan

roq said...

chilll.......

pasni beli moto kalis air ye.....haha

singgah2 la sini :)

semutsengal said...

macam-macam ragam orang bila kat tempat sesak ni.

SuperHamzah said...

rajin hang ni.. hehe

Solihin Zubir said...

pmandu teksi mmg camtu..
prnh jugak tgok masa kt bkt jalil dlu.. msa puduraya tgh upgrade..
berebut2 tggu dpn pintu bas bila bas smpai..
lawak pun ada.. kesian pun ada..

Hans Hanis said...

aku tak suka naik teksi melainkan terpaksa

Pages